Zwangerschapsyoga thuis doen: deze 5 tutorials helpen je op weg

Marleen Staal 27 mei 2018 Zwanger

Zwangerschapsyoga is ontzettend goed voor jou en de baby, maar om nou voor die paar maanden een duur abonnement aan te schaffen? Met deze tutorials kun je heel makkelijk thuis zelf aan de slag.

Zwangerschaspsyoga is ontzettend ontspannend, maar met je neus in andersmans bevallige – ha ha – kont prikken, draagt nou niet echt bepaald bij aan je mentale rust. Om over het spontante scheetorkest in de gemiddelde sportzaal nog maar te zwijgen.

Goed, in je eigen woonkamer kun je lekker los gaan. Heel los, want dankzij deze tutorials blijf jij lekker losjes in je zwangerschapsvelletje zitten.

Ochtendyoga

Of je nu al met verlof bent of nog een paar weken moet knallen op kantoor, opstaan kan op een gegeven moment wat moeilijker gaan dan je gewend bent. Begin de ochtend daarom lekker met een rustige yogasessie. Een mooi moment om even in contact te komen met jezelf en de baby. En het kost maar tien minuutjes van je tijd, dus houd die pyjama lekker aan en gaan!

LEES OOK: Dit zijn de 5 beste zwangerschapsyoga poses die je kan doen

Zwangerschapsyoga voor beginners

Als er iemand weet hoe je zwangerschapsyoga goed doet, is het Kate Appleton. Ze runt al jaren Apple Yoga en neemt je in vijf afleveringen mee in de wereld van zwangerschapsyoga. Fijn, iemand die er verstand van heeft en die je gwoon in één YouTube-klik kan opzoeken.

Derde trimester

Zit je tijdens die laatste weken van je zwangerschap met superlijm aan de bank vastgeplakt? De tutorials van Brett Larkin helpen je wel om op die opgezwollen enkels te balanceren. Want juist in het derde trimester is het belangrijk om goed te ontspannen. Zeker als je last krijgt van je rug en gewrichten, helpt yoga je er doorheen.

LEES OOK: Ontspannen bevallen? Hypnobirthing kan de oplossing zijn

Vlak voor de bevalling

De laatste dagen voor de bevalling zijn spannend en zenuwslopend. Je bent klaar voor de bevalling, nu de baby nog. Als de spanning je soms te veel wordt, probeer dan deze oefeningen om jezelf niet alleen mentaal, maar ook lichamelijk voor te bereiden op de bevalling.

Yoga, maar dan anders

Ben je geen fan van yoga? Mediteer dan met deze ontspannende muziek. Op bed of lekker op je luie stoel. Je kunt er heerlijk bij wegdromen en in gedachten verzonken raken. Precies wat je nodig hebt om eventuele stress omtrent de zwangerschap beter los te laten.

Reageer op artikel:
Zwangerschapsyoga thuis doen: deze 5 tutorials helpen je op weg
Sluiten