Stress verminderen tijdens je zwangerschap: 8 dingen die je kunt doen

Dat stress verminderen tijdens je zwangerschap belangrijk is voor jou en de baby, weten we inmiddels. Dus zit er niets anders op: we moeten leuke dingen doen! Deze tips helpen je een eindje op weg.

1. Ga er even tussenuit

Boek bijvoorbeeld een babymoon of ga voor een girls uitje met je vriendinnen. Dit is misschien niet voor iedereen weggelegd. Bijvoorbeeld omdat een flink deel van je budget opgaat aan de baby of omdat de bevalling al in zicht is. Maar er even tussenuit tijdens de zwangerschap voor een welverdiende change of scenery, kan geen kwaad. Al is het maar een dagje doorbrengen in de tuin van een vriendin.

2. Houd een wekelijks beauty dagje

Dat je beauty-routine na de bevalling niet meer loopt als een goed geoliede machine, zit er dik in. Geef jezelf nu het nog makkelijk kan een wekelijkse beauty break, waarbij je je nagels doet (of laat doen) en je huid en je gezicht verzorgt. Relax met een heerlijk maskertje op en je voelt je binnen no time als herboren.

3. Shoppen, voor jezelf!

Met al die leuke babykleertjes die je kunt kopen, vergeet je haast jezelf. Maar goed voor jezelf zorgen is ook belangrijk. En al helemaal als je gestrest bent. Maak dan ook tijd voor wat retail-therapy . Voel je vooral niet schuldig als je een keer niet gaat voor praktische aankopen zoals zwangerschapskleding. Verwen jezelf met iets wat je vooral graag zelf wilt hebben.

LEES OOK: 9 momenten waarop je zwangerschap het perfecte excuus is om onder verplichtingen uit te komen

4. Ga sporten

Sporten is voor iedereen goed, sterker nog, als zwangere vrouw heb je er helemaal baat bij. Tenzij jouw arts anders bepaald heeft, kan regelmatig sporten geen kwaad. Iedereen weet dat het geheim van een goede workout een leuke gymbuddy is die gezellig met je meedoet. Maak er een uitdaging van samen met je partner, zoals dit koppel.

5. Lees je in

Als je weet wat er komen gaat, heb je ook minder om over te piekeren. Lees meer over de zwangerschap, baby’s en de bevalling. En wat dat betreft ben je hier op Famme Baby helemaal aan het juiste adres. 😉

6. Houd een film- of seriemarathon

Ga voor een leuke comedy zoals Modern Family of Mister Bean. Door een film te kijken die lekker op je lachspieren werkt, verdwijnt het gepieker naar de achtergrond.

LEES OOK: 10x dingen die je kunt doen met 10 minuten tijd voor jezelf

7. Lekker in bad

Of neem een warme douche. Ideaal als je geen spa in de beurt hebt of gewoon elke avond even een momentje van rust wilt. Geniet ervan met de fijnste zeepjes. Ben je iemand die juist over van alles en nog wat gaat nadenken onder de douche? Zet dan ook je favoriete muziek aan, zo verdwijnen die zorgen als sneeuw voor de zon.

8. Kook een uitgebreide maaltijd

Voor jezelf uiteraard. Nu lijkt zwoegen in de keuken wel het laatste waar je door zult ontspannen. Maar het kan een perfecte manier zijn om even afleiding te hebben van de stressvolle zaken in je hoofd. Kies bijvoorbeeld je favoriete maaltijd uit of zoek online naar nieuwe recepten om jezelf uit te dagen. Als je extra veel maakt, kan je het invriezen voor de komende tijd. Als de baby er straks is, blijft er in het begin een stuk minder tijd over om te koken. Extra lekker dus als je dan terug kan vallen op je goedbereide maaltijd. Ben je niet handig in de keuken of heb je gewoon echt geen zin? Bestel dan een lekkere maaltijd voor jezelf.

Stress verminderen tijdens je zwangerschap: wat doe jij om te ontspannen? Laat het ons weten op Facebook.

Niets meer missen? Like ons op Facebook.

Brit+Co

Reageer op artikel:
Stress verminderen tijdens je zwangerschap: 8 dingen die je kunt doen
Sluiten