Deze lekkere, gezonde én makkelijke smoothies wil je zeker maken als je zwanger bent

Deze 11 super gezonde smoothies zijn ideaal voor de zwangerschap aangezien ze vol vitamines, eiwitten en gezonde vetten zitten. Je krijgt er energie van, een mooie huid en ze zijn lekker makkelijk te bereiden.

1. Groene Citrus Smoothie

Chia zaad en lijnzaad voor de vezels en eiwitten. Citrus, banaan en spinazie voor de vitamine C en ijzer. Deze smoothie is ideaal wanneer je wat extra energie nodig hebt voor het rondsjouwen van je babybuik.

2. Ananas Mint Smoothie

Ananas, kokosnootmelk, mint en eiwit boosters naar keuze (denk aan noten of avocado) maken dit een verfrissende smoothie. Plus, het valt niet zwaar op de maag en is goed voor de hydratatie.

3. Yoghurt Smoothie

Spinazie, mango, Griekse yoghurt voor de eiwitten en chia zaden. Deze smoothie is een gebalanceerde zwangerschap maaltijd met gezonde vetten, eiwitten en koolhydraten uit fruit wat je honger voor lange tijd stilt.

4. Fruit Smoothie

Voor deze ochtenden waar je nergens zin in hebt, probeer deze fruitige smoothie. Citrus zorgt voor een energie boost en voor een dosis vitamine C, banaan zorgt voor makkelijk verteerbare koolhydraten. Voeg wat lijnzaad, notenboter of eiwitpoeder toe om het wat zwaarder te maken.

5. Chocolade Aardbeien Shake

Chocolade, aardbeien, melk naar keuze en notenboter. Deze combinatie zorgt voor een zoete smoothie vol voedingstoffen. Strooi wat chocoladevlokken over de smoothie heen met een aardbei in het midden en maak er een feestelijk (gezond) drankje van.

6. Bessen IJs Smoothie

Met een immuunbooster van hennepzaden, bijenpollen en vezels. Haal een zak bevroren bessen uit de vriezer en gooi dit samen met de rest in een blender. Voeg eiwitpoeder of een handvol groenten toe (denk aan spinazie) voor een nog gevarieerde optie. Deze smoothie is perfect voor als je net trek had in IJs.

LEES OOK: Vitamine C tijdens je zwangerschap is heel erg belangrijk (en dit is waarom)

7. Aardbei Banaan Smoothie

Een oude klassieker en vaak de favoriet van vrouwen. Met banaan, aardbeien, chia zaden, amandelboter en spinazie zit deze smoothie vol met gezonde vetten, calcium, foliumzuur en vitamine B.

8. Eiwit gevulde Smoothie

Dikke en romige Griekse yoghurt smoothies zijn ideaal voor voldoende eiwitinname die zwangere vrouwen nodig hebben. Combineer Griekse yoghurt met banaan of cacaopoeder.

9. Anti-misselijkheid Smoothie

Ginger tegen de misselijkheid, havermout voor de vezels en energie, aardbeien voor de extra vezels en vitamine C en banaan voor de romigheid. Deze smoothie heeft het allemaal en is makkelijk verteerbaar.

10. Superfood Smoothie

Met gezonde en vullende vetten uit yoghurt en walnoten, plus een romige smaak van bevroren frambozen, is deze smoothie ideaal voor als tussendoortje. Je kan het ook in een kom serveren met wat granola eroverheen en er een ontbijtje van maken.

11. Derde Trimster Smoothies

Gemixte groenten zoals spinazie, avocado en boerenkool met chia zaden, en bevroren banaan zorgt dat deze smoothie je met een voldaan gevoel achterlaat. Je kunt ook ijsklontjes toevoegen om de smoothie wat dunner of dikker te maken.

LEES OOK: Te weinig slaap doet hetzelfde met je als teveel alcohol drinken

Niets meer missen? Volg ons op Facebook en Instagram (FammeBabyNL)

Momtastic