8x Zo blijf je gehydrateerd tijdens je zwangerschap in de zomer

Zwanger zijn in de zomer betekent behoorlijk zweten want: gierende zwangerschapshormonen en de hitte. En dan is het belangrijk dat je voldoende drinkt of in ieder geval goed gehydrateerd blijft. En daar mag je best creatief in zijn! Op de volgende manieren heb je lekkere dorstlessers te pakken voor je zomerse zwangerschap.

1. Mocktails

Water is natuurlijk het beste om te drinken. Maar het hoeft niet te betekenen dat je verder niks anders kunt drinken. Met een mocktail (een alcoholvrije cocktail) heb je toch lekker wat afwisseling. En het staat toch een stuk gezelliger dan een spa rood in je hand. Hier vind je heerlijk verfrissende mocktail recepten.

2. Watermeloen

Vers fruit is lekker om van te snacken. Als je voor watermeloen gaat, heb je ook meteen extra hydratatie te pakken. Je kunt er los van snacken, toevoegen als frisse twist in een salade of in een smoothie doen. Lekker veelzijdig!

3. Komkommertijd

Net als watermeloen, bevatten komkommers veel water. Ook al zal deze groente niet helemaal je favoriete drankje kunnen vervangen, het is toch lekker verfrissend en gezond.

LEES OOK: 24 zomerse babynamen die perfect zijn voor een zomerbaby

4. Waterijsjes

Met het warme weer wil je vast niets liever dan een ijsje eten. Kies voor waterijsjes met weinig suiker, zo blijf het toch nog een beetje verantwoord als je er meer dan een opeet. ­čśë

5. Cafeïne vrij

Geniet je van een kop koffie of thee ‘s morgens? Verruil je hete drank dan liever voor cafe├»nevrije opties als kruidenthee en decaf koffie. Cafe├»ne kan namelijk uitdrogend werken en dat is nou net wat je niet wil met zomerse temperaturen.

6. Druiven

Een wijntje laat je natuurlijk in die negen maanden staan. Maar je kunt gelukkig wel de basis van die wijn opsmikkelen: druiven! Je kunt ze ook even invriezen om er letterlijk een ‘coolere’ snack van te maken.

LEES OOK: 13 dingen die zwanger zijn in de zomer heerlijk maken

7. Zomers soepje

Een soepje in de zomer is het laatste waar je aan denkt met warme temperaturen. Maar een soep hoeft echt niet heet geserveerd en gegeten te worden. Maak een verfrissende zomerse variant. Met een koel soepje krijg je extra vocht binnen en het is gezond.

8. Water met een plusje

Water drinken kan op den duur nogal monotoom en saai worden. Voeg er een extra smaakje aan toe voor de afwisseling. Mix je water met bijvoorbeeld citroensap, vers fruit en basilicum of munt. Zo tover je je saaie watertje om tot een echte smaakmaker.

Brit + Co

Reageer op artikel:
8x Zo blijf je gehydrateerd tijdens je zwangerschap in de zomer
Sluiten