Leuk & effectief: 6 work-outs mét je baby

Redactie 9 nov 2018 De mama

Na je bevalling zo snel mogelijk weer sporten? Dikke pluim als je er de puf voor hebt, maar met een baby kom je zelfs amper aan douchen toe. Wil je toch langzaam aan wat work-outs beginnen? Dan zijn deze oefeningen i-de-aal.

Je zult ontdekken dat je baby je beste sportmaatje ever is, terwijl je je lichaam van top tot teen traint. En daarnaast is het natuurlijk hartstikke leuk om met je mini-me in de weer te zijn!

1. Buikspieren

Ga op je rug liggen en buig je knieën. Zet je baby tegen je buik en houd hem goed vast. Beweeg met je kin naar je borst terwijl je naar je baby kijkt, totdat je schouders en schouderbladen van de grond af komen. Laat je vervolgens weer rustig zakken. Herhaal dit tien keer.

2. Billen

Je hebt er vast genoeg over gehoord: squats! Zet je benen wijd uit elkaar en wijs met je tenen ietsje naar buien, zoals op het bovenstaande plaatje. Houd je baby dicht tegen je borst. Buig je knieën om te zakken, terwijl je je heupen naar achter duwt totdat je dijen haast horizontaal staan. Kom rustig weer omhoog en herhaal dit tien keer.

3. Binnenste dijen

Ga rechtovereind staan, met je hielen tegen elkaar en je tenen in tegenovergestelde richting, zoals de eerste positie bij ballet. Houd je baby tegen je borst. Strek je rechterbeen uit naar voren, en draai het iets naar buiten in de rechterkant. Laat je been vervolgens weer rustig zakken. Doe hetzelfde met je linkerbeen naar de linkerkant. Herhaal dit tien keer.

4. Buitenste dijen en heupen

Ga rechtovereind staan met je voeten naar voren – hoe je normaal zou staan, dus. Houd je baby tegen je borst. Strek een been gestrekt uit naar de zijkant, en laat hem vervolgens weer rustig zakken. Herhaal dit tien keer.

5. Lovehandles

Ga zitten met je benen recht vooruit en iets gebogen knieën. Houd je baby iets naast je borst vast met beide handen, en leun iets naar achteren. Breng met de kracht vanuit je buik je baby naar de andere kant, en vervolgens weer naar de andere kant. Herhaal dit tien keer.

6. Armen

Ga op je rug liggen en buig je knieën. Houd je baby vast in je handen, op je borst. Duw je baby rustig met je armen omhoog, en laat ‘m vervolgens rustig weer zakken naar je borst. Herhaal dit tien keer.

Spierpijn, mama’s?

Bron: Babble

Laatste reactie
0 reacties totaal
Nog geen reacties
Praat mee op het forum
Reageer op artikel:
Leuk & effectief: 6 work-outs mét je baby
Sluiten